Translate

pátek 25. března 2016

Cheesecake

Včera mě kamarádka  při nakupování navnadila , abych prý vyzkoušela skvělý recept na cheesecake.  Ještě nikdy jsem doma chessecake nezkoušela  a tak mi  musela  poslat i  recept.  Nakoupila jsem tedy suroviny a ještě večer jsem ho rozpekla,  tak abych ho dnes mohla dodělat. V troubě se měl nechat dvě hodinky dojít.  Na to,  že ho mám v troubě  pořád ještě nechaný  jsem si vzpomněla v 5 hodin ráno.. ale i tak chutná úžasně








trochu jsem si recept upravila, tady je má verze pro toho kdo by chtěl vyzkoušet

Suroviny:

250 g BeBe sušenek
125 g másla
600 g dohromady  - tučný měkký tvaroh 2 krát ,1 mascarpone,
220 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
1 lžička citrónové šťávy
3 vejce + 1 žloutek
500 g zakysané smetany (250 g je na potření hotového moučníku)

 Postup přípravy receptu
V robotu podrtíme sušenky, přidáme změklé máslo a vytvoříme kompaktní hmotu. Mě se to docela sypalo, ale namačkala jsem to do formy a dobrý. 
Hmotu upěchujeme na dno kulaté otevírací dortové formy, které jsme vyložili pečícím papírem. Celou formu je potřeba dokonale vytřít máslem.
Podklad dáme do ledničky, troubu rozehřejeme na 200°C a připravíme krém.
Dva tvarohy a jedno mascarpone dáme do mísy, přidáme cukr,  zašleháme a pak zapracujeme i ostatní suroviny - tedy zakysanou smetanu (250 g) a citrónovou šťávu. Vajíčka a žloutek vmícháme na závěr, jedno po druhém a krém nalijeme na sušenkový podklad. Necháme 5 minut stát v pokojové teplotě a vložíme do trouby. Já to tam dala rovnou. Pekla jsem na 200°C   deset minut pak jsem snížila teplotu na 120°C a pekla dalších nejméně 40 minut. Troubu po celou dobu neotvírat!
Vypneme troubu, pootevřeme dvířka (pokud mají tendenci se zavírat, strčíme mezi ně a sporák vařečku) a necháme dort asi dvě hodiny pozvolna vychládat.
Vychladlý zakryjeme alobalem a uložíme do ledničky do druhého dne.
Před podáváním potřeme povrch zakysanou smetanou prošlehanou se lžící moučkového cukru a lžičkou citrónové šťávy.



8 komentářů:

  1. Dituško! Ty děláš chutě! Vypadá úžasně, děkuji za sdílení receptu :) J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko krásné Velikonoce.. jestli máte rádi určitě ho vyzkoušej.. pa Dita

      Vymazat
  2. Dituško, vypadá neskutečně krásně .... s chutí bych si kousek dala .... cheesecake jsem ještě nikdy nedělala, tak moc děkuji za inspiraci .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko je opravdu výborný, nejdříve jsem si myslela ,že bude pracný, ale to fakt není.Určitě ho vyzkoušej krásné svátky ♥ pa Dita

      Vymazat
  3. Ditu,ja chessecake pecu už nějaky ten čas a pro nás s mužem je to nejoblíbenější zákusek:-)Jen sušenky se mi také drolily a tak já pecu základ z testa.Krasne Velikonoce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko po upečení se těsto už nedrolilo.. krásné Velikonoce i tobě.. Dita

      Vymazat
  4. Dituško, všechno nej, nej, nej k dnešnímu svátku !!!! Marki

    OdpovědětVymazat