Translate

neděle 11. května 2014

Naše Dianka a možná otrava kočky tea tree olejem

Tenhle příspěvek je  pro všechny z  Vás  co mají doma kočičky a možná i pejsky protože věřím,  že je hodně lidí co neví o jedovatosti tea tree oleje pro kočky. Dlouho jsem na blog nic nenapsala ani nevložila protože Dianka byla  po operaci pořád hodně nemocná, rána se jí neléčila zánět v ráně ustupoval pomalu a museli jsme jezdit každý den na její čištění , vyplachovat mockrát za den betadinou, pomíhal i kamarád soused, když jsme byla v práci,  trvalo to hodně dlouho a rána se né a né spojit a zacelit. Každý den dostávala injekce antibiotik a protože už jsem i já byla fakt bezradná , zeptala jsem se  své známé , co by kočce na takovou  ránu bylo z přírodních látek vhodné dát. Doporučila mi tea tree s tím, že je skvělý může se dát i do rány na bírcové vředy, i na jizvy, jednomu pejskovi prý zachránil ucho před amputací..opravdu hodně ho chválila a tak jsem jednoho dne o víkendu Diance dvě kapky do rány kápla, sama tea tree používám a mám s ním skvělé zkušenosti.  Ten den jsem telefonovala se svou sestrou , která žije v Austrálii a byla zrovna v Evropě a věděla a viděla Dianku i s jejímu bolestmi, upozornila mě že v Austrálii se všeobecně ví , že je tea tree jedovatý pro pejsky a jestli prý není jedovatý i pro kočky. Nechtělo se mi tomu věřit , ale hledala jsem na internetu a našla sice málo , ale přeci.. Bylo tam napsáno , že je jedovatý a tak jsem se přiznala paní veterinářce ránu hend vaplachovala jako o život . Obě jsme doufali , že pár kapek Dianku nezabije.  Nic na ní nebylo vidět.  Celých 12 dní nic moc příznaky. Dva dny zvracela krmivo,  ale mysleli jsme si , že je to z toho,  že  jsme jí změnili zrovna granule a tak jsem jí vrátili ty původní a byla OK a už nezvracela , pak se jí udělali divné červené skvrny na ouškách vypadalo to jako odřené od krunýře co musí týdny nosit.. a pak Dianka  jednou večer přestala z ničeho nic chodit sotva šla nohy jí neposlouchaly, do 10 minut byla na veterině a tam zůstala 8 dní . Přestaly jí fungovat játra z otravy tea tree olejem. Byla na tom mco špatně.  Paní veterinářka  volala na toxikologický ústav všechny příznaky přesně odpovídaly, otrava nastupuje okolo 14 dne od použití, nejprve zvracení, pak za čas změny nálad až po neurologické problémy, tea tree doputuje do jater ty ho neodborají, přestávají fungovat a do 14 dnů je zle.    Bylo jasné, že  jsem jí otrávila pár kapkami tea tree oleje.. skoro to nepřežila,  ještě teď  je zrovna na veterině, každý den  nejméně 3 hodiny na kapačkách .  Vozíme jí tam a pak pro ní jezdíme. Už pár dní je puštěná doma, ale 8 dnů tam byla v kuse.  K tomu se jí ještě vrátil z jiných granulí , které musela jíst po operaci střev písek do močového  měchýře to  se projevilo ještě  pár dní před  jejím zkolabováním.  Ona je bojovnice a veřím  ,že nakonec vyhraje..  přestála i to že jí její vlastní panička sice v dobré víře a na radu otrávila.. píšu to pro všechny co mají kočičky a třeba by se jim mohlo stát něco podobného , protože informací o tom je tak málo i na internetu .. a tea tree je jedovatý i pro pejsky i když úmrtí zatím bylo zaznamenáno jen u kočiček.. Jsem ráda že  Dianka nebude jednou z nich  doufám a že její játra začnou fungovat na 100%. Dnes jsem jí vyfotila už začíná pomalu obrůstat i když ocásek má pořád ještě krysí :-)) i když s kanylou v noze je pořád krásná a milá.. krunýř nosí téměř pořád jen  když mám čas na jí koukat sundavám jí ho..




jak nosí krunýř tak jí narosly děsně dlouhé fousky

35 komentářů:

  1. Díky za novou informaci. Člověk by chtěl miláčkovi pomoci a přivodí mu otravu...
    Já tedy vím od veterináře, že je pro kočičky smrtelně jedovatá kapka za krk na klíšťata, která je určená pro psy. Takže se nesmí kápnout pejskovi a zbytek kočičce. Stálo by jí to život. Musí se kupovat kapka určená kočkám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško tak tohle bych taky nevěděla, myslím si že lidé co něco takového doma dají pejskovi pak jsou klidně schopní máznout taky kočičku... vůbec by mě nenapadlo co všechno kočičkám vadí, po téhle zkušenosti už budu velice opatrná !!!

      Vymazat
  2. Je krásná a statečné !!! ♥♥♥ držím vám pěstičky !!!

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, dnes poprvé jsem navštívila váš blog a hned taková zpráva. Moc moc přeju kočičce, aby byla zase v pořádku a měli jste se společně dobře. Je to krasavice. Máme kocourka po úrazu s třema nožkama. Je to ale bojovník a dost sebevědomý. Do všeho jde jak se říká čelem. Často přijde poškrábaný atd. atd. Nevím, jestli kocouři nebo kuny. Tea tree olej, že je jedovatý jsem také nevěděla.
    Držím palce. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko moc děkuji za krásný komentář a máte tedy doma velikého bojovníka, mám poct že kočičky co jsou venku jsou tak nějak více odolné než ty naše domácí kočičky.. krásné dny a děkuji za návštěvu u mě na blogu.. Dita

      Vymazat
  4. Ahoj Dituš, ta jsem ti chtěla odepsat na mail a koukám, že už to máš tady. Tak jsem prohlídla fotky, je stále krásná ta tvoje míca a tak napíšu tady. Teda to by mě nenapadlo, já hodně používám tea tree a ještě, že jsi to napsala, protože já mám štěně a teď si vzpomínám, že jsme mu kápli kapku, když jsme mu vytáhli klíště. Naštěstí teda u nás nic. Pro příště je to dobré vědět. Tak se holky moc držte a přeji, aby vše bylo co nejdříve OK. Budu na vás myslet. páááááá MArkéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markét snažila jsem se nahledat na netu co nejvíc informací a dočetla se mimo jiné že to pes když mut o dáš na to klíště nesmí olízat, taky jsme se dočetla že pejsi jsou odolnější ale člověk nikdy neví takže bych to fakt raději nedávala, nejhorší na tom je že podle mě i když to tomu zvířeti dáš tak ti stejně nedojde když mu něco je za 14 dní že to může být z toho dávno na to zapomeneš..pa a díky Dita

      Vymazat
  5. Dobrý den, občas sem k Vám nakouknu a kočičce přeji rychlé uzdravení. Chtěla jsem jen poznamenat, že pokud se jí rána nechtěla zacelit a vůbec odhojit, může to být i tím, že je kočička alergická právě na tu Betadinu. Setkala jsem se s tím několikrát. Mějte pěkný den Lada.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ladiš moc děkuji za komentář. Snad nebyla alergická na betadinu protože paní veterinářka nedala betadinu hned na začátku komplikací, ale až po nějaké době kdy byla rána stále otevřená ..takže doufám že to nebylo betadinou.. krásné dny Dita

      Vymazat
  6. Smutný příběh, hlavně že je už kočička trošku v pořádku. Držím pěsti v brzké doléčení. Mám doma taky kocourka a vím, jak je člověku těžko, když se něco stane.Mějte se hezky. Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji.. právě pro lidi co mají doma kočičky jsem to psala a jsem ráda, že jste to četli možná to někomu pomůže obzvlášť když výrobce u toho oleje píše vhodné také pro vaše nemocné čtyřnohé miláčky.. pro kočičky to tedy vhodné fakt není !!! hezké dny Dita

      Vymazat
  7. Děkuji za upozornění. Je to sice smutný příběh, ale s dobrým koncem, tak držím palce, aby to vyšlo a Dianka byla v pořádku, protože na poslední fotce má bojovnický výraz: "neboj, mami, já to zvládnu!" A já tomu věřím ;-) bára.kára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru moc děkuji za krásný komentář .. bojuje už dlouho a její klid a schopnost vše tak nějak bez stěžování snášet bych chtěla mít.. krásné dny Dita

      Vymazat
  8. Dituško,to je trápení...ale Dianka je opravdu bojovnice...moc ji přeji brzké uzdravení ...opatrujte se, moc na vás obě myslím...papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárinko moc děkuji ..jak nechodím na net tak ani nevím jestli jste pořád dvě v jednom, ale snad jsem to neprošvihla... buďte všichni zdraví pa Dita

      Vymazat
  9. Dituš držím Vám palce a myslím na Vás nech to všetko dobre dopadne a vašou starostlivosťou sa dopracujete k úplnému zdraviu. Andrea

    OdpovědětVymazat
  10. Dituško, to jsem vůbec netušila .... děkuju za informaci, Diance držím palečky, ať už je všechno špatné za ní a je brzy zdravá !!!!! pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marki hned jak se mi to stalo a já jí nakapala v dobré víře ten tea tree olejíček do rány a ten jí pak málem zabil věděla jsem že musím na blog až bude chvilka tuhle informaci napsat, protože tohle v mém okolí nikdo nevěděl.. a když jsem to udělala tak jsme si říkala z toho co jsem se dočetla že jí to určitě neotráví, sice tam psali že jsou zaznamenány úmrtí u zvířat pouze u koček, pak jedna slečna psala o potkánkovi.. ale pořád jsem si říkala že jí pár kapek nezabije.. a zabilo by zítra je to 14 dní co se zhroutila a pořád není bez léčby.. a to má ještě jiné problémy než je ta otrava.. nejnověji je to nějaké autoimunitní onemocnění prý to má 0,01% koček a je to doživotní léčba, ale to už jsem tu dnes nerozebírala papa hezké dny Dita

      Vymazat
  11. Milá Dituško, ať se kočička uzdraví..je nejhorší, když je něco zvířátku..nemluví a člověk netuší ..hlavní je, že jste zjistili příčinu...tak hodně štěstí...Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko je to přesně tak je těžké poznat na kočičce co jí je když nemluví a ještě k tomu je velice trpělivá.. moc by mi pomohlo kdyby mohla včas říci co jí bolí.. děkuji moc za komentář hezké dny Dita

      Vymazat
  12. ach to je hrozne, zovrelo mi hrdlo.. clovek v dobrej viere chce pomoct a nakoniec uskodi...ale dobre vediet..tiez mame dve mačky ... prajem skore uzdravenie velkej bojovnici...! pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanko moc děkuji .. ano je to přesně tak jak píšeš v dobré víře chceš pomoci a uškodíš pak si to člověk vyčítá, ale už s tí nejde nic nadělat.. právě proto že si myslím že to lidé nevědí a výrobce to doporučuje pro nemocné 4 nohé miláčky jsem to tady napsala, nikdy nevíš komu se to může hodit, já sama jsem také hledala na internetu když jsem zjistila že by mohla být otrávená.. pa Dita

      Vymazat
  13. Dituško, netrap se. To se prostě někdy v životě stane, že uděláme i v dobré víře špatné rozhodnutí, jehož následky si pak poneseme celý život. Hlavní je, aby se ta fešanda co nejdříve uzdravila a dělala vám spoustu let radost. Normálně jsi mě rozbrečela. Já TTO nesnáším, takže ho doma ani nemám, ale jdu volat hned mamce, ta ho používá, tak aby si dala pozor. Držím pěsti,ať to dobře dopadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni moc děkuji za krásný komentář.. určitě to řekni každému o kom víš že má kočičku.. protože tea tree je hodne rozšířený a používaný pro lidi takže si myslím že nebudu sama koho napadne ho použít na zvířátka.. měj se krásně Dita

      Vymazat
  14. Dituško, tak my nemáme žádné zvířátko, ale určitě je dobré to vědět. Děkuji za sdílení informace a Diance posílám obrovské pohlazení a přání brzkého zotavení :) Je to holka statečná! :) Pa, Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko děkuji Ti moc za podporu.. podrubu jí na kožíšku jak to má ráda, leží s Terezkou v posteli a obě spí.. ještě pořád jezdí na kapačky na 3 hodiny denně snad to už v pátek bude naposledy.. kéž by jí už bylo dobře a nejen z otravy ale i od toho všeho dalšího.. pohlaď Adámka a Rozárku.. pa krásné dny Dita

      Vymazat
  15. Milá Dituško, jste obě silné bojovnice a určitě vše dopadne skvěle. Mám sama 3kočičky a rada, se kterou si se podělila je výborná, děkuji. Přejeme vám oběma hodně sil a lásky, moc na vás obě myslím. Hanka - Majky, Kačka a Mína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji za podporu a milý komentář, a hlavně jsme moc ráda když si to přeštou lidé s kočičkami je tak větší šance že se to dozvědí a jejich micinkám se nestane nic takového jako naší Diance.. krásné dny tobě i tvým třem kočičandám.. D.

      Vymazat
  16. Dituško,Dianku stále sleduji již od počátku.Také jsem nedala na tea-tree dopustit.Ale toto mne zarazilo.Mám dva pejsky a pokud se objeví odřenina,nebo klíště,tak jim to potírám aloe verou.Ale teď si nejsem jistá ani tou :(Jeden si říká,když to mohou lidé,tak proč by to mělo ublížit zvířátku.,ach jo.Sama jí užívám .
    Diance držím moc palečky a moc na ní myslím.Je tady hodně dobrých lidiček,co posílají Diance hodně energie alespoň na dálku.Tak se obě držte.Anna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko moc děkuji za podporu za Dianku i za sebe.. moje mamka mi také nabízela abych jí tam dala aloe ale už se bojím ale myslím si že ta určitě pro pejsky jedovatá není. Co mě ale překvapilo a nikdy jsem nevěděla že jsou pro pejsky jedovaté hrozinky a i čerstvé hrozny..a to sjem měla pejsky od 12 let do svých 37 let, můžou na to umřít když se jich pěkně najedí.. nic takového jsme netušila

      Vymazat
  17. Dituško, já se divila, pdoč náš Muf vždycky utíká, kyž ze mně cítí tee tree olejíček... On to ví!
    Děkuji za upozornění. Tohle jsou kočky, co mají ne 9, ale alepoň 50 životů, věř mi.
    Mazlím Dianku na dálku....

    OdpovědětVymazat
  18. Dianka je velká bojovnice a Ty vlastně taky. To by mě opravdu nenapadlo, že pár kapek může zabít a ještě za tolik dní! Jsem ráda, že jsi to dala vědět a ještě raději, že to dobře dopadlo!!

    OdpovědětVymazat
  19. Děkuji za informaci, taky jsme to nevěděli a to máme kočky dvě...Eliška se ptá, kolik zatím stála léčba? je zvědavá, kdyby se jejím kočkám něco stalo..říká, že by bez nich nemohla žít... Držím palce i nadále.

    OdpovědětVymazat